Schimbări în proiecte

#Schimbările #care #apărut #în #ordinea #proiectelor #în #ultimii #patru #ani, #themoneynews, #moneynews

Schimbări în proiecte: Evoluția autostrăzilor în Romania

În ultimii patru ani, prioritizarea proiectelor de autostrăzi și drumuri expres în România a suferit modificări semnificative. În 2021, Guvernul condus de Nicolae Ciucă a lansat Programul Investițional 2021 – 2030, care includea 27 de proiecte selectate în funcție de eficiența economică și conectivitatea strategică. Aceste proiecte urmau să fie finanțate prin Programul Transport și erau separate de proiectele deja aflate în execuție sau finanțate prin PNRR.

Proiecte "retrogradate"

O analiză recentă arată că doar patru din cele 27 de proiecte prioritizate în 2021 au ajuns în faza de execuție. Printre proiectele care au fost lăsate "de căruță" se numără drumul de mare viteză București – Giurgiu, care a coborât de pe locul 2 în 2021 pe poziția 23, fiind abia lansat la licitație pentru studiul de fezabilitate. De asemenea, proiectul A3 Ploiești – Brașov a fost transferat de la CNAIR la CNIR și se află într-un impas, contractul pentru studiul de fezabilitate fiind suspendat în ultimele trei luni.

Proiecte promovate

La polul opus, unele proiecte au beneficiat de avansuri semnificative. Drumul Expres Brăila – Focșani a urcat 16 poziții, de pe locul 27 în 2021 până pe poziția 11 anul acesta. Alte proiecte, precum A9 Timișoara – Moravița și DEx Arad – Oradea, au ajuns la etapa licitațiilor pentru construcție sau chiar la semnarea de contracte. Oficial, accelerarea este justificată prin urgența includerii României în coridorul Inițiativei celor Trei Mări.

Impactul schimbărilor

Schimbările în prioritizarea proiectelor de autostrăzi și drumuri expres pot avea un impact semnificativ asupra investitorilor de retail. Pe de o parte, proiectele care au fost promovate pot stimula creșterea economică și Dezvoltarea infrastructurii, ceea ce poate atrage noi investiții în regiune. Pe de altă parte, proiectele care au fost "retrogradate" pot suferi de lipsă de finanțare și pot încetini dezvoltarea regională. În contextul actual al economiei românești, este esențial ca guvernul să stabilească criterii clare și coerente pentru prioritizarea proiectelor de infrastructură, pentru a asigura o dezvoltare sustenabilă și echitabilă a țării.

Concluzii

În concluzie, schimbările în prioritizarea proiectelor de autostrăzi și drumuri expres în România reflectă necesitatea unei abordări flexibile și dinamice în dezvoltarea infrastructurii. Investitorii de retail trebuie să fie conștienți de aceste schimbări și să ia în considerare impactul lor potențial asupra pieței și a economiei în ansamblu. prin urmare, este esențial să se urmărească evoluțiile și schimbările în acest domeniu, pentru a face investiții informate și pentru a maximiza potențialul de creștere.

Despre autor

Andrei Pop este editor economic la TheMoneyNews.ro, unde publică zilnic știri și analize financiare relevante pentru cititorii interesați de bani, investiții și economie. Cu un interes constant pentru tendințele pieței, Andrei urmărește cele mai recente date economice și le explică pe înțelesul tuturor.

Citeste si